mandag 17. mars 2008

I am leaving, I am leaving, but the fighter still remains

Det er deilig å stå opp tidlig selvom det er ferie. Legge seg halv tre og stå opp halv ni, det er en rytme som passer meg perfekt. I går kveld ble mitt hjerte frydet av Sherlock Holmes og seriemord i den britiske overklasse, med referanser til Jack the Ripper og mr. Holmes herlig intellektuelle kulde. Og idag, stå opp halv ni, hente avisen og koke kaffe, for siden å ligge i hvitt sengetøy med kultursidene til klokken blir ti. Også morgensigaretten var perfekt, for siden Kong Vinter i går kveld gjorde et spinkelt forsøk på å bli utover i mars kunne jeg høre det tynne laget med sne dryppe og smelte i vårsolen. Slik skulle det alltid være...
Nå skal jeg printe ut noen bilder av New York på femtitallet, for endelig skal jeg gjøre noe jeg har hatt lyst til lenge: Illustrere Simon & Garfunkel's The Boxer. Dette blir en kremgul dag, tror jeg.

Ingen kommentarer: