mandag 3. mars 2008

Det som er godt kan ikke skade.

Jeg har tenkt litt på uttrykket "å legge ord i munnen på noen". Grunnen til dette er at folk legger ikke bare ord i munnen min, de legger også prestasjoner i fanget mitt. Du er dyktig til å tegne, sier de. Vel, jeg kan da ikke begynne å tegne dårligere da? Jeg satt og lekte meg med PowerPoint isted, for ofte nok har jeg ingenting å drive med. Selvom jeg selvfølgelig alltid har tusen ting å gjøre. Hundre oppgaver som skal skrives. Tusen tøyvasker å sette på. Mat som skal handles. Skrive jobbsøknad. Nå er jeg nødt til å skaffe meg en ny mobiltelefon også (O, dette fantastiske, livsviktige medium!), for min kjære gamle Sony ericson er død og begavet. Men allikevel, trass i alt som burde være begynt på og alt som burde vært ferdig... Så føler jeg at jeg har ingenting å fylle tiden med. Og det er helt forjævlig og ganske deilig. Et hav av tid, en tid i havet. Havet ja! Jeg vil til havet! Jeg vil stupe ut i bølgene i middelhavet, eller hjemme ved Drøbaksbrygga... Å, søte sommer, kom snart! Våren er fantastisk, flott, livgivende, det deilig forelskede, forsiktige kyss av sol. Men det holder ikke til havbading, det varmer ikke vannet nok. Og her i byen er jeg langt fra alle deilige strender. Det finnes mye vakkert i byen, men ingenting kan måle seg med piknik på stranden. Eller en deilig fjelltur! Ah. Jeg gleder meg til sommerferien. Ut mot våren skal jeg kanskje en tur til India. Og i sommer, Danmark, Roskilde, Radiohead! Her kommer jeg. Resten av ferien skal jeg jobbe. Jobbe jobbe jobbe. Er det ikke skole, så er det jobb. Hva kommer etterpå? Etter studiene? Skal jeg gifte meg da, få barn, jobbe mer? Jobbe, grøss, fast? Bo sammen med noen? Aldri! Det er faktisk en situasjon jeg ikke kan forestille meg. Jeg elsker barn, jeg elsker menn, men å alltid leve med dem... Aldri kunne være alene. Jeg vet ikke... Men hva annet skal man fylle livet med? Æsj. Det kom ikke noe lurt ut av meg i dag. Bortsett fra at jeg skal dramatisere Platons "Kriton" og at jeg skal skrive en bok som skal hete "Jeg har ingenting å si, men jeg vil si det allikevel". Og at jeg vil til Irland. Og at jeg må male noe grønt snart. Æsj. Snurr. Bart. Jeg tror jeg går ut og kjøper meg en mørk sjokolade. Bon soir!

Ingen kommentarer: